Værktøjskasse til digital borgerinddragelse

Værktøjskasse til digital borgerinddragelse

Gode råd til kommunernes anvendelse af sociale medier

Dansk Byplanlaboratorium og Kuben Management står for Digital på landet-netværket, som Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen er initiativtager og støttemyndighed for. Digital på landet skal i løbet af 2017 og 2018 indsamle og formidle viden om, hvordan digitaliseringen i praksis kan hjælpe til at koble aktører og interesser sammen. Som et led i det arbejde har Dansk Byplanlaboratorium og Kuben Management i samarbejde udarbejdet en værktøjskasse til kommunernes benyttelse af sociale medier.

Kommuner i netværket

Langeland Kommune
Lejre Kommune
Lemvig Kommune
Viborg Kommune
Svendborg Kommune
Tønder Kommune
Vordingborg Kommune
Syddjurs Kommune

Værktøjskassen til digital borgerinddragelse giver helt konkrete anbefalinger til, hvilke sociale medier man med rette kan benytte til bestemte målgrupper i arbejdet med områdefornyelser. Ligeledes kommer værktøjskassen også med baggrundsviden, om hvad målgrupper egentlig er for en størrelse, om udviklingen af danskernes medievaner og om demokratisk debatkultur på de sociale medier.

Se værktøjskassen Medier, målgrupper og demokrati - en værktøjskasse til de digitale platforme