Københavns Kommune har sat et ambitiøst klimamål om at blive verdens første CO2-neutrale hovedstad i 2025. Det kan du være med til at gøre til virkelighed. Samtidig skal vi sammen sikre, at de boliger i København, som fortsat mangler eget toilet, bad eller fjernvarme får den rette hjælp. Gennem byfornyelsesindsatsen er vi med til at skabe en bæredygtig hovedstad, der er attraktiv at bo og leve i for københavnerne. Om jobbet Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i Teknik- og Miljøforvaltningen, hvor vi særligt arbejder med byens ældre bygningsmasse – ofte i udsatte byområder. Vi arbejder med udviklings- og demonstrationsprojekter og administrerer flere forskellige puljer, som kan søges af københavnerne. Samlet set arbejder vi for sunde og sikre boliger til alle københavnere, grøn omstilling af byens private boligejendomme og bevaring og fremtidssikring af Københavns arkitektur. Du kan finde eksempler på de puljer vi arbejder med på byfornyelsespuljer.kk.dk. Der er fokus på, at projekterne realiseres, og at der skabes synergi mellem de forskellige tiltag. Derfor er en væsentlig del af jobbet at være porteføljeansvarlig på eksisterende og nye udviklingsprojekter. Derudover skal du varetage politisk betjening og en række ad hoc-ledelsesbetjeningsopgaver. Væsentlige opgaver i stillingen Ansvar for porteføljestyring på tværs af enhedens udviklingsprojekter (økonomi, ressourcer og fremdrift). Ansvar for koordineringen af enhedens indstillinger og politisk betjening. Bidrage til den interne organisationsudvikling og enhedens strategiske arbejde. Sparringspartner for den løbende formidling til københavnere og vores andre samarbejdspartnere. Evt. projektleder på kommende projekter. Om dig Vi søger en projekt- og porteføljeleder med generalistkompetencer, der kan indgå i et team af medarbejdere med høj faglighed og stort engagement. Som vores nye kollega forventer vi, at du er udviklingsorienteret, selvkørende og har et stærkt fokus på bæredygtighed og den grønne omstilling. Du er udadvendt og kan samarbejde på tværs internt i kommunen, men også eksternt med københavnere og vores andre samarbejdspartnere. Du kan lide at formidle til et bredt publikum, både vores ambitioner for byen og de konkrete muligheder for hjælp og støtte. Sidst, men ikke mindst er det vigtigt, at du har stærke sociale kompetencer og er en god kollega. Dine kvalifikationer TEKSAM- eller CBS-uddannet med særlige kompetencer indenfor projektledelse, innovationsprocesser, økonomi og juridisk forståelse. Erfaring med arbejdet i en politisk styret organisation, herunder politisk betjening, økonomistyring og løsning af strategiske ad hoc-opgaver. Erfaring med projekt- og porteføljeledelse i samspil med eksterne samarbejdspartnere. Udviklingsorienteret og med lyst til at præge morgendagens dagsorden for byfornyelsen af København. Vi kan tilbyde dig Vi tilbyder et alsidigt job i en spændende organisation med gode kolleger. Du får stor indflydelse på tilrettelæggelsen af eget arbejde med god kollegial sparring og ledelsesmæssig opbakning. Du bliver en del af enheden Bygningsfornyelse i afdelingen for Mobilitet, Klimatilpasning og Byvedligehold under Teknik- og Miljøforvaltningen. Ansættelsesvilkår Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Den gennemsnitlige ugentlige arbejdstid på 37 timer inklusive frokostpause. Arbejdssted er Islands Brygge i København S. Stillingen ønskes besat den 1. februar 2023 eller hurtigst muligt. Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst afhængig af dine kvalifikationer og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Yderligere information Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte projektleder Jeanne Eghoff på 2011 7475 eller enhedschef Janus Christoffersen på 2036 3827. Søg via linket senest søndag den 15. december 2022 Vi forventer at holde samtaler i uge 51. Om Teknik- og Miljøforvaltningen Forvaltningen varetager myndighedsopgaver og servicerer borgere og erhvervsliv, blandt andet inden for miljøområdet, lokalplanlægning, byfornyelse, byggesagsbehandling og trafikområdet. Desuden er det Teknik- og Miljøforvaltningen, der står for renholdelse, vedligeholdelse og udvikling af byens veje og parker, foretager parkeringskontrol og driver de københavnske kirkegårde. Vi beskæftiger ca. 2.050 medarbejdere og administrerer et bruttobudget på knap 3 mia. kr. Københavns kommune Stillingsopslag Kontaktperson Jeanne Eghoff på 2011 7475 Ansøgningsfrist 15/12/2022 Webside kommunens hjemmeside